Jaarstukken 2019

Paragrafen

Bedrijfsvoering

Communicatie

Ook in 2019 is onze communicatie-inzet gericht geweest op vroegtijdig, transparant en in heldere taal te communiceren met onze inwoners.

Maatwerk en middelen
Uitgangspunt daarbij is maatwerk: welk middel of welke middelen passen het beste bij het vraagstuk, het beoogde doel en de doelgroep. Middelen die we daarvoor ontwikkelen en inzetten zijn onder meer: het tijdschrift De Thuisblijver, flyers voor bijvoorbeeld minimaregelingen en het scheiden van afval, onze website en social media.

Direct duidelijk
Intern hebben we verder gewerkt aan de kwaliteit van onze schriftelijke communicatie. Daarmee sluiten we aan bij de campagne ‘direct duidelijk’ van het ministerie van BZK. O

Participatie
Bij steeds meer planvorming zetten we inwonersparticipatie in. In het afgelopen jaar is op die manier gewerkt aan de Omgevingsvisie en de Duurzaamheidsvisie. Maar ook  kleinere plannen zoals de gebiedsvisie de Haven hebben we samen met inwoners opgesteld.

Jongerenparticipatie
Ook zijn we aan de slag gegaan met jongerenparticipatie. Samen met vertegenwoordigers van de raad, van maatschappelijke organisatie en uiteraard jongeren, hebben we een set van tools gemaakt die we kunnen inzetten voor jongerenparticipatie.

Pers
Tot slot hebben we geïnvesteerd in de relatie met de regionale pers. Samen met het college hebben we verschillende informele bijeenkomsten en gesprekken gevoerd om ook ‘buiten het nieuws om’ met elkaar in contact te zijn.

Deze pagina is gebouwd op 05/29/2020 08:31:57 met de export van 05/29/2020 08:29:36