Ontwikkelingen
- De samenleving verlangt van de (gemeentelijke) overheid dat zij al hun diensten digitaal aanbieden en dat de nodige maatregelen worden getroffen ten aanzien van identiteits- & documentfraude en adresfraude.
Wat hebben we bereikt?
- We hebben belangrijke stappen gezet om in 2020 onze inwoners een meer complete digitale dienstverlening aan te bieden.
- Het invoeren van een reële tariefstelling voor trouwen op locatie.
Wat hebben we daarvoor gedaan?
- Met de leverancier concrete afspraken gemaakt over implementatie dienstverleningsprogrammatuur per juli 2020. Hierdoor wordt het voor de burger mogelijk digitaal een aanvraag in te dienen voor een reisdocument, een rijbewijs, uittreksels Basisregistratie personen (Brp) en het online doen van aangifte geboorte, melding van een voorgenomen huwelijk of partnerschapsregistratie, overlijden en verhuizingen.
- Om identiteits- & documentfraude nog sneller te onderkennen en de kwaliteit van de Brp te kunnen blijven waarborgen zullen de front-officemedewerkers de driedaagse training Identiteit & Identiteitsdocumenten I van de NVVB-Publieksakademie volgen. Training zal in het tweede kwartaal van 2020 in huis verzorgd worden.
- In het verlengde van een reële tariefstelling is het tarief voor trouwen / partnerschapsregistratie op locatie naar eigen keuze aangepast.